sábado, 24 de abril de 2010

Sant Jordi: un món màgic de paraules i lletres.

El dia de Sant Jordi és un dia màgic en que les paraules i les lletres s'uneixen per a confeccionar un món fantàstic en el que, cada un, individualment, és protagonista. Per què? Molt fàcil, simplement amb la nostra presència i amb l'adquisició d'un llibre i el regal d'una rosa, ja estem protagonitzant l'inici d'un conte que finalitzarà quan, uns acabin de rebre el llibre i les altres rebin la rosa. 
Bé, vos explicaré breument com em va anar el dia ahir i veureu com jo també vaig ser protagonista del meu particular conte.
A primera hora del matí vaig acudir a un lloc molt especial dintre del món llibreter on havia estat invitat per a signar llibres: la llibreria "La 2 de Viladrich". Aquesta setmana va sortir la Rosa, la qual veieu baix a la foto, a un programa de la TV de Tortosa contant-mos la història de la llibreria que des del 1.760 estan venent llibres; per tant, crec que és un orgull poder dir que jo he estat allí signant-ne.


Encara no despert del tot, ella, ja em va donar la primera i molt bona notícia: El teu llibre surt recomanat al diari "l'Ebre" i la seva foto a la portada -em va dir.



Com no, de seguida vaig comprar un exemplar per a tenir-lo com a record.
Al seure a la taula de signatures, un fet imprevisible per a mi va succeir. La primera visita que vaig tenir, com enviada des d'un lloc no terrenal i segurament amb motiu de revisar la meva obra degut als seus simbolismes cristians, va ser la de Mossèn Blanch. - Quina coincidència -vaig pensar al veure'l. I vaig aprofitar per llençar-li una instantània, mentre els petites passejaven pel seu darrera.


 A les 11:30 h. vaig marxar corrents cap a Amposta. Tenia una cinta molt important a una de les llibreries més carismàtiques d'Amposta: la Gavina. 
Era hora de la signatura de llibres a la meva localitat.


Y com no. Els ampostins i ampostines van reaccionar com jo esperava i, per no quedar-se sense un exemplar, van arribar a esgotar tots els llibres que teníem a la taula. Em vaig quedar sense exemplars, amb la taula pelada!! Meravellós... i agraït.
També va venir la Sandra i la seva companya i em van fer una entrevista la qual podreu vore al programa de TV "Anem de Volta. St.Jordi 2010"


Les pàgines del meu particular conte anaven girant i passant igual que el temps, així que quan arribo a casa per dinar, els regals: roses de St. Jordi i llibres.


Un ratet de migdiadeta i a tornari!!
Per la tarda. 
La Ràpita, poble mariner que també posa el seu gra d'arena en el dia de St. Jordi: signatures de llibres, parlar per la ràdio i llegir un troç del meu llibre a la plaça Carles III davant el nombrós públic.


Després, fugir corrents -la gent rapitenca no em deixava marxar- cap al Quiosc del Canal a Amposta. Allí, m'esperava Adela, també per a signar llibres.


La nota negativa del moment, i de la tarda, va ser l'aigua que va caure a Amposta i que va enfosquir el dia. Tot i això, encara vaig signar algun llibre baix el sopluig del Quiosc del Canal.


I d'aquí, cap a la Biblioteca Comarcal Sebastià J. Arbó, lloc on també m'esperaven per a signar i on vaig acabar el dia, amagat dins la sala d'actes de la biblioteca, parlant amb la Joana Serret, mentre fora queia un aigua de mil dimonis. Quina llàstima!!!!


I... "colorín colorado este cuento se ha acabado". Així, ha acabat el conte meu del dia de Sant Jordi 2010: ven mullat!!!
Espero que vos hagi agradat aquesta entrada. I fins l'any que ve!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario