lunes, 19 de abril de 2010

Pere Perellon a la IV Fira Literària de Jesús: Joan Cid i Mulet.

De Pere Perellon, sus libros.

Ahir diumenge, dintre dels actes de la IV Fira literària de Jesús, en un dia molt emotiu degut a les celebracions i homenatges que l'Ajuntament de Jesús, hàbilment, va saber preparar per a delectança de tot el públic assistent, vaig assistir per a presentar la meva novel.la "Los Inocentes Hijos de Dios".



Va se un dia excel·lent per a disfrutar de la literatura i poder obtenir del propi autor una signatura dedicatòria del seu llibre. Com no, jo no vaig faltar i va ser un orgull per a mi haver estat invitat per la regidora de Cultura de l'Ajuntament de Jesús, Dolors Queralt, i poder estar i presentar la meva obra.



Fet que vaig realitzar juntament amb altres autors de les Terres de l'Ebre de la categoria de Emigdi Subirats, Jesús Tibau, entre d'altres.


Anclat a l'estanc de l'Octavi Serret, de Vall-de-Roures (Matarranya), premi Nacional de Cultura 2009 de la Generalitat de Catalunya, vaig poder gaudir de la seva companyia i veure en directe com, aquest carismàtic personatge, m'atreia la gent i em feia pujar les vendes de la meva obra. Unes vendes que van superar a totes les obres que es podrien trobar en el seu estanc literari, i que jo, vaig signar amb tot l'orgull que això comporta per a un autor.

 Octavi Serret (esquerra), Dolors Queralt(centre), Pere Perellon (centre), Emigdi Subirats (dreta).

 Després de la presentació del matí, va haver un dinar de germanor per a tots els autors, autoritats i demés personatges erudits de la literatura.

 

Durant aquest dinar, vam poder escoltar, per esporàdics personatges i d'altres que ja ho tenien preparat, poemes del Gerard Vergés i Princep,  poeta i escriptor, Creu de Sant Jordi 1997, degut, a que entre els seu treballs compta i destaca la seva versió dels sonets de Willian Shakespeare  (Tots els sonets de Shakespeare, 1993, premi Serra d'Or de traducció poètica 1994). La seva poesia completa ha estat traduïda al castellà en el volum La raíz de la mandrágora (2005) i que es trobava entre nosaltres. disfrutant del dinar i de la fira literària. També vam comptar amb la companyia de Manel PEREZ i BONFILL, Creu de Sant Jordi  2010, que també va tenir el seu homenatge.
Gerard Vergés (esquerra), Pere Perellon (centre), Manel Pérez (dreta).

Fets com els que promou la regidoria de cultura de l'Ajuntament de Jesús, és el que realment fan falta per a què la cultura ebrenca tiri endavant. Actes que, segur, econòmicament no tenen una gran despesa i que aporten a la societat uns valors que, cada cop, es troben més a faltar en una societat que viu aferrada a una realitat virtual falsa i que de vegades influeix negativament en la nostra societat.
Esperem que altres poblacions, regidories o institucions segueixin l'exemple i aportin el seu gra d'arena per a què els autors ebrencs puguin demostrar a la resta d'un món cada cop més centralitzat, que també existim i que també tenim i comptem amb les nostres pròpies creacions.

1 comentario: